logo

De welzijnsadviseur: altijd dichtbij, ook nu

Ook in coronatijd blijft welzijnsadvies actief. WelzijnsKompas biedt hulp en welzijnsadvies voor allerlei vragen op het gebied van welzijn, wonen en zorg. Het is mogelijk dat de klant op kantoor komt, of wanneer dit niet kan, komen de adviseurs nog steeds bij de klanten thuis.

Zo kwam de vraag bij WelzijnsKompas binnen van een echtpaar waarvan de vrouw geen Nederlands spreekt. Door haar taalbeperking en de coronatijd, voelde deze mevrouw zich best eenzaam. Zij heeft weinig contact met mensen in de omgeving door haar onvoldoende kennis van de Nederlandse taal. Ze heeft twee schoolgaande kinderen maar heeft ook daar weinig contacten met andere ouders. Na een gesprek, waarbij haar man hielp met vertalen, heeft mevrouw besloten een bezoek te brengen aan de taalcoaches van de bibliotheek. Ook wilde zij graag aansluiten bij de internationale vrouwengroep in Plein28. Bij deze laatste groep heeft zij aansluiting gevonden omdat daar meer vrouwen zijn die de Nederlandse taal niet goed genoeg beheersen, en haar gevoel van alleen zijn herkennen. Op de school van haar kinderen doet zij inmiddels vrijwilligerswerk, ze helpt nu bij het knutselen in de klas en komt zo in aanraking met andere ouders. Hierdoor leert zij de Nederlandse taal beter te beheersen. Kortom: de welzijnsadviseur denkt mee en helpt de weg te wijzen waar nodig. Iedereen maakt natuurlijk zelf de keuze wat het beste past. Wij denken mee, adviseren waar nodig en coachen en ondersteunen bij het doen van aanvragen. Heeft u behoefte aan een gesprek met één van de welzijnsadviseurs, dan kunt u  contact opnemen met WelzijnsKompas via 0252-757100 op werkdagen van 9.00 – 12.30 uur of mail naar:

Inoek Post voor de gemeente Lisse –  i.post@welzijnskompas.nl

Bertine Westerhoven voor de gemeente Hillegom – b.westerhoven@welzijnskompas.nl

Carmen van Wort – c.vanwort@welzijnskompas.nl

Neem contact op

Bel mij terug